Galactic Civilizations 4

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Tiefsee_Gaming
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Re: Galactic Civilizations 4

Beitrag von Tiefsee_Gaming »

writingbull hat geschrieben: 11. Mai 2021, 15:53 Ich habe die jetzt mal angeschrieben, bin mit denen ja in gutem Kontakt. Das Spiel schauen wir uns mal auf Twitch an!
Wollte mal nachfragen, was hieraus geworden ist. Das Releasedatum ist der 26.04.2022 laut Webseite. :-?


https://www.galciv4.com/article/511536/ ... april-26th


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writingbull
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Re: Galactic Civilizations 4

Beitrag von writingbull »

Galactic Civilization VI hat vorgestern Full Release gefeiert.

Ich habe den Titel leider zum Release nicht ins Programm bekommen und werde das vorerst auch nicht ermöglichen können. Derzeit erscheinen in kurzem Takt etliche spannende Titel, von denen ich leider aus Zeitgründen nur wenige zeigen kann.

Falls ihr euch das Spiel holen möchtet, bekommt ihr es über diesen :arrow: WB-Link im Epic Store. Ein spezieller Rabatt ist damit leider nicht verbunden. Bei einem Kauf zahlt mir Epic eine kleine Provision, deshalb: "Werbung".
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Re: Galactic Civilizations 4

Beitrag von jet2space »

Vielen Dank WB für Deine Bemühungen! Ich verstehe das vollkommen dass das Programm das derzeit nicht hergibt, ist auch sehr schade dass das game anscheinend epic-only ist.
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luxi68
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Re: Galactic Civilizations 4

Beitrag von luxi68 »

Viel schlimmer finde ich, dass es mal wieder nicht ins deutsche übersetzt wurde. :(
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Chipmunk
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Re: Galactic Civilizations 4

Beitrag von Chipmunk »

luxi68 hat geschrieben: 30. April 2022, 23:07 Viel schlimmer finde ich, dass es mal wieder nicht ins deutsche übersetzt wurde. :(
Warten bis es auf Steam kommt. Dan hat es ein haufen Bugs nicht mehr, vielleicht 2-3 Dlcs. Epic ist für mich ein Early-Accsess Launch, und auf Steam hat man dan ein anständiges Spiel.
Einige von Euch sterben vielleicht, aber das ist ein Opfer das ich bereit bin einzugehen! - Lord Farquuad
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luxi68
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Re: Galactic Civilizations 4

Beitrag von luxi68 »

Da habe ich wenig Hoffnung. GalCiv3 ist schon seit Jahren auf Steam und hat bis heute keine deutsche Übersetzung. Warum sollte sich das beim vierten Teil ändern?

Zumal sie ja den dritten Teil mal anfingen ließen zu übersetzen, aber das dann eingestellt wurde.
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Tiefsee_Gaming
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Re: Galactic Civilizations 4

Beitrag von Tiefsee_Gaming »

Die Entwicklung des Spiels geht weiter! Vielleicht wäre ja jetzt der ideale Zeitpunkt das Spiel auf dem Kanal WB vorzustellen? :-?

Offizielle Webseite

Diese Woche wurde die "Supernova" angekündigt!

What can we look forward to in Galactic Civilizations IV: Supernova?
We can't talk about everything coming in Supernova yet but. We have some amazing stuff to show off when we go into early access, but for starters:

Sectors
Players now have the option to play with multiple sectors, each acting as a separate map, or continue with a single large sector if they prefer.

Executive Orders
Introducing a new resource, Control, which enables players to instantly execute actions across their empire by spending it as needed.

Cultural Progression
Throughout the game, civilizations gradually develop culturally, allowing players to select unique traits that set them apart from others. The cost of these traits varies based on the player's actions and choices made during gameplay.

New Combat System
Galactic Civilizations IV: Supernova presents a brand new combat system for the first time since the original game. Now, various weapon and defense systems have distinct behaviors and damage-handling capabilities. Players can enjoy highly detailed battle views and access comprehensive information to assess their ships' performance in combat.

Governmental Policies
Besides traditional power levers like adjusting taxes, players can now select from a range of policies to influence their civilizations' functions. Opt for coerced research to accelerate technology gains, or implement mandatory conscription for more soldiers during wartime. These policies grant players unprecedented control over their civilization's development.

Leaders
Players can influence their civilization's functionality by recruiting leaders from across the galaxy and assigning them to key positions. Each leader has a unique backstory and traits that impact their assigned roles, adding an interesting layer of complexity and unpredictability to the game.

Multi-Species Civilizations
Population is represented by citizens with diverse strengths and weaknesses. These citizens hail from various planets and can create multi-ethnic societies in a galactic sense, as different species come to inhabit the same planets. Each species has unique natural abilities, making them suitable for distinct roles within your civilization.

Core Worlds
Habitable planets are now divided into two types: Colonies and Core Worlds. Players fully manage Core Worlds, while Colonies are minor planets that contribute resources to their associated Core Worlds. This system allows players to maintain vast interstellar empires without the burden of micromanagement or reliance on AI governors.

Starship Classes
The new Starship classes system offers players enhanced control over their starships' performance. Classes like Fighters, Cruisers, and Dreadnoughts have unique priorities during battle, encouraging players to build diverse fleets with careful consideration of composition, rather than simply amassing the largest ships possible.

New Research System
Galactic Civilizations games are known for their expansive technology trees. Galactic Civilizations IV offers an even deeper tree with more civilization-specific distinctions. Supernova introduces breakthroughs—technologies that a civilization is naturally attuned to and are significantly cheaper to research. While players can freely research any technology they have prerequisites for, breakthrough techs come with a 50% cost reduction, adding strategic depth to gameplay.





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Tiefsee_Gaming
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Re: Galactic Civilizations 4

Beitrag von Tiefsee_Gaming »

here we go......

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Re: Galactic Civilizations 4

Beitrag von Tiefsee_Gaming »

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Re: Galactic Civilizations 4

Beitrag von Tiefsee_Gaming »

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