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Dev Diary #5 - The Cost of War

Verfasst: 26. März 2018, 18:48
von Theodard
Heute wurde ein neuer Patch mit vielen interessanten Neuerungen für die Kampagne angekündigt:
BSG Deadlock: Dev Diary #5 - The Cost of War

Postby Muso » Mon Mar 26, 2018 12:51 pm
Attention, nuggets! We’ve got fresh intel straight from SIGINT that you might want to cast your eyes over.

Instead of a broad overview of the forthcoming update, today we want to deep-dive into a new feature coming soon to Deadlock. You can find a quick preview down below, while you can click HERE for the whole Dev Diary.


Persistent Damage.
The next time you start up a new campaign of Deadlock with the soon-to-be-released patch, you’ll notice some new features. One of these, as we alluded to in our previous Dev Diary #4 - Wear & Tear, is the concept of persistent damage.

Repairing the Damage
With the new Persistent Damage system, any capital ship that takes damage to armour or hull will have that damage carry over to the next battle if left unrepaired. Luckily for us, Colonial Fleet has one of the most effective mobile shipyards at its disposal.

Hardship Builds Character
As an optional feature for all new campaigns, Persistent Damage adds a new strategic element to the Deadlock campaign. But it’s about more than just keeping your ships afloat.

With this new persistency between battles, you will also be given more historical data about each unit’s performance. Confirmed kills will be recorded, as will each of the missions the unit has partaken in. This will help communicate the veterancy of your ships as you continue your story of Colonial Fleet during the First Cylon War.


We’re really looking forward to the release of this new feature with the next update, along with a whole swathe of bugfixes and balancing updates. In the meantime, keep the torpedoes and bullets flying! So say we all!

Re: Battlestar Galactica: Deadlock - Allgemeine Diskussion

Verfasst: 28. März 2018, 11:17
von Teppic
Tja, ich weiss nicht was ich von dem Feature halten soll. Hat sicherlich einige Fans und passt eigentlich auch hervorragend in die Welt von BSG. Vom Spielerischen her hoffe ich das dies nach unten begrenzt wurde, ansonsten kann man sich mit seiner Flotte in eine Abwärtsspirale spielen und seine Schiffe wirklich schrottreif machen... :((

Re: Battlestar Galactica: Deadlock - Allgemeine Diskussion

Verfasst: 11. Mai 2018, 17:39
von Theodard
Ein neuer DLC wurde gestern am 10.05.2018 angekündigt:

Battlestar Galactica Deadlock: The Broken Alliance

Diesmal gibt es nicht nur 4 neue Schiffstypen und zwei neue Jägertypen,
sondern auch eine neue Kampagne (mit 8 Storymissionen), die nahtlos in die alte
Kapagne eingefügt wurde.

Genauer Release Termin und Preis sind bei Steam noch nicht hinterlegt.
Laut Slitherin soll er noch im 2. Quartal veröffentlicht werden.
:mrgreen:

Re: Battlestar Galactica: Deadlock - Allgemeine Diskussion

Verfasst: 27. Mai 2018, 20:24
von Chetrau
Hallo liebe Battlestar Deadlock Community,

nach einem Auslandsemester zurück in Köln habe ich jetzt die Zeit dafür gefunden mich mit den Neuankündigungen zu BSG Deadlock mehr zu beschäftigen,
so werde ich hier in den kommenden Wochen neue kleinere Berichte erstellen.

Re: Battlestar Galactica: Deadlock - Allgemeine Diskussion

Verfasst: 27. Mai 2018, 21:21
von Theodard
Cool!
Willkommen zurück! :ymhug:

Re: Battlestar Galactica: Deadlock - Allgemeine Diskussion

Verfasst: 29. Mai 2018, 17:04
von Chetrau
Heute ist der Neue DLC The Broken Alliance zu Battlestar Galactica Deadlock erschienen.

Zu Zeit arbeiten die Entwickler an einem Reparatur- und Nachschub System für das Grundspiel,
ob diese Systeme auch in den MP integriert werden ist noch nicht bekannt.

Das Reparatursystem wurde bereits von Theodard ausführlich beschrieben.
Bei dem Nachschubsystem werden die Möglichkeiten erweitert seine Schiffe mit VIPER, RAPTOR und Munition zu versorgen.
Zusätzlich soll es möglich sein die Kampagne Coop zu spielen.