Civilization 6 - New Frontier Pass

Trefft euch bei der Vollversammlung der Vereinten Fans der Civilization-Spiele mit den Oberhäuptern anderer Weltreiche und huldigt Spielegott Sid Meier mit unserem Credo "One more turn!"
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writingbull
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Re: Civilization 6 - New Frontier Pass

Beitrag von writingbull » 20. Mai 2020, 16:33

Sodele! Ich habe jetzt die definitive Bestätigung. Wir bekommen bei Gamesplanet einen Communitygutschein für den New Frontier Pass. Beim Cree-Stream heute Abend die Details!
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Maunierson
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Re: Civilization 6 - New Frontier Pass

Beitrag von Maunierson » 20. Mai 2020, 17:07

Sehr schön! \m/

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NightVValker
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Re: Civilization 6 - New Frontier Pass

Beitrag von NightVValker » 20. Mai 2020, 17:41

Eine Tolle Nachricht :ymapplause: :ymapplause:
"...Wenn die linke Hand nicht weiss was die rechte tut,..ist man am Ende froh wenn man keine Hat"

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writingbull
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Re: Civilization 6 - New Frontier Pass

Beitrag von writingbull » 20. Mai 2020, 23:31

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new frontier pass_1280x720.jpg
.
Civilization VI: New Frontier Pass

Ab sofort und bis zum 03.06.2020 bekommt ihr bei Gamesplanet auf diesen Titel einen Zusatzrabatt von 5%, wenn ihr an der Kasse unseren Community-Gutscheincode ONEMORECIV eingebt. Verwendet dafür diesen :arrow: Shoplink (*)

Achtung, parallel dazu ist Sid Meier’s Civilization VI: Platinum Edition ab dem Mittag des 21.05. für einige Tage bei Gamesplanet in einem befristeten Sale mit massivem Rabatt. Diese Edition enthält Civ 6 mit allen Erweiterungen, die vor dem New Frontier Pass erschienen sind: :arrow: Shoplink (*)


So funktioniert's:
Spoiler für :
  1. Ihr folgt dem Shoplink.
  2. Ihr legt einen Account an (falls ihr noch keinen habt) oder loggt euch mit eurem bestehenden Account ein.
  3. Ihr bestellt den Titel vor bzw. kauft ihn und geht zur Kasse.
  4. Vor Bestätigung des Kaufes gebt ihr in die Gutscheinmaske den entsprechenden Gutscheincode ein.
  5. Bitte beachtet, dass man pro Kauf nur einen einzigen Gutschein angeben kann. Möchtet ihr mehrere Spiele mit verschiedenen Gutscheinen kaufen, kauft die Titel bitte hintereinander getrennt ein.
  6. Nach Abschluss des Kaufs habt ihr die digitale Version (den Key) des Titels erworben.
  7. Diesen Key findet ihr anschließend in eurem Gamesplanet-Account unter "Meine Spiele". Ist das Spiel noch nicht erschienen, wird euch Gamesplanet eine Email schicken, sobald der Key in eurem Account hinterlegt ist.
  8. Diesen Key gebt ihr anschließend ein, wenn ihr z.B. bei Steam links unten auf "Ein Produkt aktivieren" klickt. Fertig!
Ihr spart Geld und unterstützt mich

(*) Kommt über meinen Shoplink ein Einkauf zustande, bekomme ich von Gamesplanet eine Provision. Für euch selbst entstehen dabei keine Kosten. Wo ihr kauft, steht euch natürlich frei. Aber falls ihr meine Projekte auf diese Weise unterstützen möchtet - dann vielen lieben Dank!
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Eisdrache
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Re: Civilization 6 - New Frontier Pass

Beitrag von Eisdrache » 21. Mai 2020, 01:30

Da in den vergangenden Tagen immer mal wieder über die beiden exclusiven Anführer (die man beim Kauf des kompletten Passes erhält) diskussiert wurde, ob es nur ein anderes Aussehen ist oder ob es veränderte Spielboni geben wird:
Exklusiver Bonus: Teddy Roosevelt- und Katharina von Medici-Pakete

Bei der Herrschaft über Frankreich und Amerika erwarten dich zwei der Anführer von Civilization VI mit neuem Aussehen und neuen Fähigkeiten! "Rough Rider Teddy" ist genial darin, den Frieden auf seinem Heimatkontinent zu bewahren, und "Katharina (Erhabenheit)" kann die Weltherrschaft durch den Einsatz von Luxusgütern mit dem Einsatz von Kultur und Tourismus erlangen. Jedes der beiden Pakete enthält ein beliebtes Staatsoberhaupt in ganz neuem Gewand, mit neuem Anführer-Modell und -hintergrund, neuen Spielboni und an die veränderte Anführer-Persönlichkeit angepasster und überarbeiteter Agenda. Diese Pakete sind exklusiv für Spieler, die den New Frontier-Pass besitzen, mit dem zweiten Add-On-Paket erhältlich.

Quelle: Offizielle CIV Webseite, bei der Beschreibung des Passes

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luxi68
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Re: Civilization 6 - New Frontier Pass

Beitrag von luxi68 » 21. Mai 2020, 05:34

Hier die Patchnotes zum Maya- und Kolumbien-Pack, sowie dem zugehörigen Patch. Leider nur auf englisch.
Spoiler für :
Maya & Gran Colombia Pack

[NEW FEATURES]

Maya Civilization
Unique Ability – Mayab
Farms provide +1 Housing and +1 Gold.
+1 Amenity for every Luxury Resource adjacent to the City Center.
Settling adjacent to Fresh Water and Coast does not provide extra housing.
Unique Unit – Hul’che: replaces the Archer. Stronger than the Archer and receives +5 Combat Strength when attacking wounded units.
Unique Infrastructure – Observatory District: Replaces the Campus Science District. Adds a minor adjacency bonus with Farms and a major adjacency bonus with Plantations.

Leader - Lady Six Sky
Unique Ability – Ix Mutal Ajaw
Non-capital cities within 6 tiles of the Capital gain +10% to all yields.
+5 Combat Strength to units within 6 tiles of the Capital.
Non-capital cities outside of the 6 tile range receive -15% to all yields.
Agenda - Solitary
Builds cities close to the Capital.
Likes: civilizations that settle far away.
Dislikes: nearby armies and settlements


Gran Colombia Civilization
Unique Ability – Unique Ability – Ejército Patriota
+1 Movement to all units.
Promoting a unit does not end that unit’s turn.
Simón Bolívar Unique Ability - Campaña Admirable
[Base Game] Earn a Comandante General when entering a new era.
[Rise and Fall/Gathering Storm] Earn a Comandante General when the game enters a new era.
Comandante Generals are a new type of Great General unique to Gran Colombia.
Unique Unit – Llanero: Replaces the Cavalry. Less Maintenance and +4 Combat Strength for every adjacent Llanero. Fully heals when in range of a Comandante General that activates.
Unique Infrastructure – Hacienda Improvement: +1 Production, +2 Gold, and +1 Housing. +1 Food for every 2 adjacent Plantations (increased to every Plantation with the Replaceable Parts technology). Plantations and Haciendas receive +1 Production for every two adjacent Haciendas (increased to every Hacienda when you discover the Rapid Deployment Civic). Can be built on Plains, Plains Hills, Grassland, and Grassland Hills.


Leader – Simón Bolívar
Unique Ability - Campaña Admirable
[Base Game] Earn a Comandante General when entering a new era.
[Rise and Fall/Gathering Storm] Earn a Comandante General when the game enters a new era.
Comandante Generals are a new type of Great General unique to Gran Colombia.
Comandante General
Antonio Jose de Sucre
Passive Effect: +5 Combat to units within 2 tiles.
Retirement Effect: [Base Game/Rise and Fall] Instantly creates the strongest unit you can build. This unit receives a free promotion.
[Gathering Storm] Instantly creates the strongest unit you can build. This unit receives a free promotion. This unit requires no resource maintenance.
Francisco de Paula Santander
Passive Effect: +5 Combat to units within 2 tiles.
Retirement Effect: [Base Game] Gives a Random Civic.
[Rise and Fall/Gathering Storm] Gives a Governor Title.
José Antonio Páez
Passive Effect: +5 Combat to units within 2 tiles.
Retirement Effect: +4 Combat Strength to all Heavy and Light Cavalry units within 2 tiles.
Rafael Urdaneta
Passive Effect: +5 Combat to units within 2 tiles.
Retirement Effect: All your units within 2 tiles regain all their Movement and can attack as if they had not made attacks this turn.
Santiago Mariño
Passive Effect: +5 Combat to units within 2 tiles.
Retirement Effect: +4 Combat Strength to all Melee and Anti-Cavalry units within two tiles.
Gregor MacGregor
Passive Effect: +5 Combat to units within 2 tiles.
Retirement Effect: Grants 1 promotion level to a military land unit and Gold equal to the 50% of the purchase cost of the unit.
Manuel Piar
Passive Effect: +5 Combat to units within 2 tiles.
Retirement Effect: +7 Combat Strength to a unit.
Antonio Nariño
Passive Effect: +5 Combat to units within 2 tiles.
Retirement Effect: Increase Trade Route capacity by 1. Receive a Trader in the nearest friendly city.
Mariano Montilla
Passive Effect: +5 Combat to units within 2 tiles.
Retirement Effect: Units within 2 tiles gain +4 Combat Strength vs. District Defenses.
José Félix Ribas
Passive Effect: +5 Combat to units within 2 tiles.
Retirement Effect: Opposing units within 2 tiles lose 30 HP.
Agenda – Carabobo
Builds Encampment District buildings to earn more experience with units
Likes: civilizations with promoted units.
Dislikes: civilizations with unpromoted units.




Apocalypse Game Mode [Gathering Storm]

New Unit – Soothsayer
Can call upon the God of Destruction to cause a Natural Disaster. Doing this requires a Unit Charge. Once all charges have been used, the unit is removed.
Unit starts with 1 charge, but additional charges can be gained through their promotion tree.
New Scored Competition – “Appease the Gods”
Players can use Soothsayers to sacrifice units to a volcano to gain points.
Soothsayers gain a new action: Appease - Target a friendly unit adjacent to a volcano and sacrifice them to gain score equal to their production cost.
Rewards include a free Soothsayer, Soothsayer promotions, and additional Faith per turn.
New Game Ending Final Climate Stage – The Apocalypse
The world enters the Apocalypse upon hitting the final temperature increase.
Disasters are more powerful, frequent, and capable of destroying entire Civilizations over several turns.
New Disasters
Comet Impact: Smashes into land tiles destroying improvements, units, districts, or even cities in the impact zone. Impacted tiles are replaced with an impassable Comet Lake.
Solar Flares: Affects the entire map. Pillages power-generating districts/buildings/improvements (except the Dam). Damages advanced units (GDRs especially).

Mythological Natural Wonders
Bermuda Triangle
5 Science to adjacent tiles.
Naval units that enter the tile gain a Unit Ability called “Mysterious Currents” that grants +1 Movement and are teleported to another Ocean tile somewhere on the map.
Paititi
3 Gold, 2 Culture to adjacent tiles.
Major adjacency for Commercial Hubs and Theater Squares.
City that has it in its territory receives +4 Gold on its outgoing International Trade Routes.
Fountain of Youth
4 Science, 4 Faith
Units that enter it gain a Unit Ability called “Water of Life” that gives +10 HP when they heal in any territory.
Provides Fresh Water

Resources
Maize: Improved by Farms. Bonus Resource. 2 Gold. Grassland, Plains.
Honey: Improved by Camps. Luxury Resource. 2 Food. Grassland, Plains.

Disasters [Requires Gathering Storm]
The following disasters are not tied to the Apocalypse game mode. These disasters can occur during standard games.
Forest Fires: Starts in a random Forest/Rainforest and spreads to adjacent Forest/Rainforest/improved plots every turn. Tiles on fire damage units and pillage improvements. Forest/Rainforests grow back with additional bonus yields.
Meteor Showers: Pummels unowned land tiles pillaging improvements and damaging units. Exploring impact sites grants players a free Heavy Cavalry unit with no resource upkeep.

City-States
Caguana
Type: Cultural
The Suzerain’s builder can build the new Batey Improvement.
Bateys provide +1 Culture and additional +1 Culture for every adjacent bonus resource and Entertainment Complex (becomes +2 with Exploration Civic.) +100% Tourism from Culture. Cannot be placed adjacent to another Batey. Placed on any flat terrain without a feature.
Singapore
Type: Industrial
Player’s cities receive +2 Production for each foreign civilization that they have sent a Trade Route.
Lahore
Type: Militaristic
Suzerain's of this City-State can purchase the new unique Nihang unit with Faith.
The Nihang unit has 25 Combat Strength. Has a unique promotion tree. Receives +15 Combat Strength for every Encampment building when trained. No maintenance cost.
Vatican City
Type: Religious
When the player activates a Great Person, they spread 400 Religious pressure of the player’s founded (or majority) religion to cities within 10 tiles.
Taruga
Type: Scientific
+5% Science in all cities for each different Strategic Resource they have.
Hunza
Type: Trade
Receive +1 Gold for every 5 tiles a Trade Route travels.


Free Game Update

[BALANCE/POLISH]
Updates to Diplomatic Victory
Diplomatic Victory Points Resolution becomes +2/-2 (previously +2/-3)
Victory is now determined upon player turn start, rather than upon receiving points.
Players now lose Favor per turn for each occupied Original Capital.
Aid Request penalty for pollution is doubled.
Increased Favor penalty for pollution to -1 Favor per 3 pollution more than average (Previously per 5 pollution, capped at -20 per turn from -10).
Anti-Air Combat Strength increased to +7 once formed into Corps and Armies (Fleets, Armadas).
Greatly reduced the chance that City-States will spawn adjacent to Natural Wonders or on top of resources.
Fixed an issue that was allowing aircraft based on Carriers as well as embarked units to count toward the Flanking bonus when attacking.
Unmet players now get a visible pie wedge in the CO2 chart.
Tweaked volcano spawn spread. Volcanoes will no longer spawn adjacent to each other. Large portions of the map are no longer skipped over. 1 volcano per continent is guaranteed.
Tweaked mountain spawn locations for more intelligent placement.
Palenque City-State renamed Mitla.

[UI]
Players can now manually resize the Offers and Inventory panels during trades.
Players can now select different text sizes for the chat panel.
Added page history trail to Civilopedia for easier navigation.
Fixed an issue that was causing “click” sounds to play whenever a notification was auto-dismissed.
Base unit costs and maintenance are no longer shown in the Production Panel. Production Panel now shows only the cost relevant to the city in which the item is being produced. Base values are shown in the Civilopedia as well as the Tech and Civics screens.
Added a fix to allow Barbarian Sighted and New Camp icons to properly show in notifications.
Fixed an issue where the Tech/Civics Tree scrollbar was being clipped by the background.
Improved Deal and Deal Cities presentation by adding item grouping, sub-categories, and collapsing categories.
Added icon for Reef adjacency bonus
Altered some team colors to be more visible.
Better dynamic sizing of various menus – Save/Load, Hall of Fame, Mods, Setup Menu
Fixed an issue where buttons in multiple World Tracker menus have partial functionality during World Congress sessions.

[AI]
Improve Religious Belief analysis - Tends to stop Warrior Monks from always being first chosen
Adjust importance of Great Person Points for city projects for AI to make them more competitive with other buildings for AI attention.
Fix an issue where the AI was not always using its land ranged units to attack hostile sea units.
Fix an issue that could cause the AI to identify a target city for a missionary based on gossip without knowing the actual location, causing the missionary to freeze in place.
Improved coastal city ability to recruit naval units for city defense.
Adjusted city priority to target wounded units over siege when under attack.
Improve air attacks in operations
Conditions changed for AI to pursue Culture Victory.

[MP]
Fixed an issue where the Diplomatic Victory displays nothing in the World Rankings when teams are enabled.
Fixed an issue where the Scored Competition prompt would overlap the chat panel when viewing the World Tracker during a Multiplayer game.

RED DEATH [PC ONLY]
Fixed an issue causing the Matchmaker to fail when overloaded.
Overall improvements to AI:
AI will more aggressively explore in the early game.
AI will now target enemy units with nukes.
AI will use better protection of Civilians in all phases.
Additional fixes to improve AI play.
Fixed an issue where nukes were applying a maintenance cost to certain units, causing them to be removed from play when the player went bankrupt.
Updated the Diplomacy ribbon to show the eliminated players.
Fixed an issue that could cause the AI to cease attacking enemy units once they are in the final Safe Zone ring.
Fixed an issue that could cause the AI to act too passively with ranged units.
Fixed an issue that was causing the overlay to either not show up or show up inconsistently.

[MODDING] [PC ONLY]
WorldBuilder
Advanced Mode: when placing a district, if the placement is going to fail because of a missing tech, civic, or population, auto-fix that so it succeeds.
Placing a feature over an incompatible resource will now delete the resource.
Fixed an issue where using the right mouse button to paint would successfully change all tiles except the tile initially clicked on.
Plot Selector now allows changes in the rotation of an existing feature.
Various additional UI and quality of life improvements.
Fixed various crashes.

[BUGS]
Fixed an exploit allowing multiple Pantheon bonuses (e.g., infinite builders/settlers) by hitting ESC immediately after selecting a Pantheon.
Fixed an exploit where unit Movement Speed and Combat Strength could be retained by upgrading near a Great General.
Fixed an exploit where the same District could be built in a city multiple times.
Fixed an exploit where a free Policy change was granted after ending a turn with a completed Civic selected.
Fixed an issue where Great Generals Horatio Nelson and Georgy Zhukov’s Retirement Abilities were incorrectly granting Combat Strength equal to the number of units a player owned.
Fixed an issue where Neighborhoods built by Brazil were failing to gain additional Housing from adjacent Rainforests.
Fixed an issue where the Foreign Culture Victory Imminent notification had no functionality when selected during gameplay.
Fixed an issue where the amount of Science already spent when viewing the Technology Tree during gameplay was not being displayed.
Fixed an issue where Phoenicia was gaining multiple GDRs with Golden Age Dedication, Automaton Warfare.
Fixed an issue where Capture Unit ability was successful even when not attacking.
Fixed an issue where incorrect information was present when viewing the resource tooltip in the CO2 Contribution section of the World Climate menu.
Fixed an issue where the incorrect "Turns Remaining" numerical value was displayed in prompts for completed Emergencies while another Emergency Competition was active.
Fixed an issue where Settler tooltips were not showing up.
Fixed an issue where the Arrow Storm unit promotion was applying while defending.
Fixed various text bugs.
Fixed various audio bugs.
Crash
Fixed an issue causing Mac to crash when trying to run DX12 full-screen
Various additional crash fixes addressed.
Perf
Multiple performance and memory improvements.
Was in den Patchnotes nicht drin steht: Es gibt jetzt einen neuen Spielmodus für Multiplayer. Damit sollen Spiele zwischen verschiedenen Plattformen (PC/PS4/Switch) möglich sein. Habe ich noch nicht getestet. ;-)

Und für das Notizbuch von WB: Um kurz nach 6 Uhr ist der DLC auf Steam erschienen. *zwinker*

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Re: Civilization 6 - New Frontier Pass

Beitrag von Myrakl07 » 21. Mai 2020, 06:31

writingbull hat geschrieben:
20. Mai 2020, 06:59
Civ6 Bolivar und Maya Abenteuer.jpg


Vormerken bitte, liebe Civverinnen und Civver! Unser Live Let's Play mit Simon Bolivar und Großkolumbien startet am morgigen Donnerstag, Christi Himmelfahrt ...

... live auf Twitch! Die voraussichtlichen ersten Stream-Termine:

Do, 15-23 Uhr
Fr, 19-23 Uhr
So, 15-18.30 Uhr

Die neue Reihe ersetzt das LP mit Ungarn, das mit den Cree läuft weiter (z.B. am heutigen Mittwoch ab 19 Uhr auf Twitch). Den aktuellen Programmplan aller YouTube-Videos gibt es wie immer auf Patreon. Infos, wie ihr den New Frontier Pass und das Maya & Großkolumbien Pack über mich preiswerter bekommt, gibt es in Kürze!

Also das Youtube-Video über Groß-Kolumbien sieht ja schon mal verlockend aus, und ich freu mich wahnsinnig auf den Stream. Leider bin ich Donnerstag arbeiten aber vielleicht kann ich noch am späteren Abend dazustoßen. Dieser zusätzliche Bewegungspunkt ist extrem mächtig und erlaubt sehr schnelle Expansion. Auch mit den Haciendas schlägt das Herz von "Micromanangement-Liebhabern" höher. Lieber Daniel, ich wünsch dir und den Live-Zusehern vom Stream eine schönen Feiertag und ein tolles, spannendes Spiel. :-BD

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Re: Civilization 6 - New Frontier Pass

Beitrag von T_R » 21. Mai 2020, 06:40

Das Civ6 Update wurde bei mir in Steam schon heruntergeladen (ca. 1 GB), und im Steam Shop kann man den Frontier Pass jetzt zwar schon kaufen, aber der Gamesplanet-Link führt noch ins Leere. Wäre jetzt schon hilfreich, wenn man wüsste, wann der Community Gutschein nutzbar sein wird. Ist ja Feiertag, und die nächsten beiden Tage kann ich nicht spielen.
Übrigens: Beim Spielstart nach dem Update waren bei mir alle Mods aktiviert (statt wie üblich nach Patches eher mal deaktiviert).

Und @luxi68: Vielen Dank für die Patch Notes, da gibt es noch viel zu diskutieren und auszuprobieren!

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Re: Civilization 6 - New Frontier Pass

Beitrag von writingbull » 21. Mai 2020, 08:49

T_R hat geschrieben:
21. Mai 2020, 06:40
Das Civ6 Update wurde bei mir in Steam schon heruntergeladen (ca. 1 GB), und im Steam Shop kann man den Frontier Pass jetzt zwar schon kaufen, aber der Gamesplanet-Link führt noch ins Leere. Wäre jetzt schon hilfreich, wenn man wüsste, wann der Community Gutschein nutzbar sein wird.
Das wird im Laufe des Tages sein. Alles ist fix und fertig vorbereitet. Es fehlt nur noch das "Go!" des Herstellers.
luxi68 hat geschrieben:
21. Mai 2020, 05:34
Hier die Patchnotes zum Maya- und Kolumbien-Pack, sowie dem zugehörigen Patch.
Lieben Dank, luxi!
Myrakl07 hat geschrieben:
21. Mai 2020, 06:31
Lieber Daniel, ich wünsch dir und den Live-Zusehern vom Stream eine schönen Feiertag und ein tolles, spannendes Spiel. :-BD
Sehr lieb! :-H
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Re: Civilization 6 - New Frontier Pass

Beitrag von Grothgerek » 21. Mai 2020, 09:06

Ich bin gerade etwas verwirrt. Auf der Steamseite steht nirgends, dass dies eine Vorbestellung ist. Und es ist ja auch schon ein Update für Civ6 da. Heißt dies, dass der neue DLC ab jetzt schon spielbar ist?
Normalerweise werden ja erst einmal release dates bekannt gegeben, bzw Vorbestellungen ermöglichst. Das kommt mir viel zu schnell vor...

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